۹ دلیل که باید برای کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خیلی از صاحبان مشاغل به ویژه کسب و کارهای کوچک بر این باورند که احتیاجی به داشتن یک سایت کاملا اختصاصی برای کسب و کار خود ندارند. حتی یک وب سایت ساده هم برای کسب و کار خود نمی‌خواهند. بسیاری از آن‌ها هنوز هم معتقدند که با بازاریابی دهان به دهان می‌توانند در حرفه خود پیشرفت داشته باشند. آنها فکر می کنند که داشتن یک کانال تلگرام و یا یک حساب اینستاگرام برای آنها کافی است. با ویرامگ همراه باشید.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار کوچک و یا متوسط هستید و یا تازه می‌خواهید شروع به کار کنید، ممکن است فکر کنید هیچ منفعتی در داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما وجود ندارد؛ شاید هم فکر کنید که به آسانی می‌توانید تمام کارهایتان را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. یا شاید بر این باور باشید که از پس هزینه های یک وب سایت اختصاصی برنمی‌آیید و فقط با داشتن یک وب سایت ساده و ارزان قیمت هم می‌توانید تمام کارها را انجام دهید.

شاید هم متعلق به نسلی باشید که با کامپیوتر میانه‌ی خوبی ندارید؛ و یا به دلیل اینکه خودتان از آن استفاده نمی‌کنید، فکر می‌کنید مشتریان شما هم از آن استفاده نمی‌کنند. این امکان هم وجود دارد که فکر کنید نیازی نیست هزینه‌ی زیادی برای این کار صرف کنید. اگر در کار خود موفق هستید و با روش‌های بازاریابی قدیمی توانسته اید نتایج خوبی بگیرید به شما تبریک می‌گویم. اما همچنان باید بگویم که شما نیاز به یک وب سایت تخصصی دارید.

حتی اگر تمام کارهای مربوط به کسب و کار خود را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید و یا حتی اگر کسب و کار شما سال هاست که با این روش کار می‌کند، باز هم ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یک وب سایت اختصاصی برای کسب و کار خود داشته باشید.

۹ دلیل برای داشتن یک وب سایت اختصاصی برای هر کسب و کار

در زیر به ۹ دلیلی که هر کسب و کار به یک وب سایت نیاز دارد اشاره شده است:

افزایش اعتبار

داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود

امروزه افراد بسیاری وقت نسبتا زیادی در اینترنت سپری می کنند و دائما به صورت آنلاین به دنبال چیزهایی هستند که نیاز دارند. یا به دنبال راه‌حل‌ مشکلات خود هستند. قیمت کالاها را با هم مقایسه می‌کنند و یا حتی به دنبال اطلاعاتی در مورد انواع خدمات، فروشگاه ها و یا سایر کسب و کارهای دیگر هستند. اگر شما یک وب سایت نداشته باشید این پتانسیل را از مشتریان بالقوه‌ی خود می‌گیرید.

داشتن یک سایت اختصاصی نه تنها اطلاعات موردنیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار می دهد، بلکه به کسب و کار شما اعتبار و رونق می‌بخشد. با داشتن یک وب سایت شما در حقیقت چنین پیامی به مشتریان خود می‌دهید: «من یک کسب و کار در زمینه‌ی موردنیاز شما هستم و شما می‌توانید روی من حساب کنید.»
شاید فکر کنید که داشتن یک وب سایت معمولی یا یک وب سایت رایگان یا یک وبلاگ برای شما کفایت کند و نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتر ندارید. به چند دلیل به شما خواهیم گفت که این امر نادرست است و یک وب سایت رایگان نمی‌تواند نیازهای شما را به طور کامل برطرف کنید. حتی اگر به دنبال طراحی سایت ارزان و ساده هستید و از قالب‌ های وردپرس استفاده کنید باید هزینه‌هایی را برای خرید قالب و میزبانی وب پرداخت کنید و نمی‌توان گفت که کاملا رایگان است.

از طرفی اگر یک وب سایت رایگان داشته باشید به این فکر کنید که آیا این وب سایت می‌تواند شخصیت کاری و برند شما را به طور کامل به مخاطبین نشان دهد؟ در یک کسب و کار هیچ چیز مانند این که بگویید: «نگاه کنید، من از یک سایت ساز رایگان استفاده می‌کنم.» نمی‌تواند وجهه‌ی کاری شما را خدشه دار کند. کسب و کار شما اعتبار بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد اگر و تنها اگر یک سایت حرفه‌ ای و با استراتژی و برنامه‌ی مشخص برای آن داشته باشید.

با برنامه‌ریزی دقیق و طراحی ریسپانسیو هر آنچه که در ذهن دارید را می‌توانید برای مشتریان و مخاطبان خود تهیه کنید. وب سایت شما وجهه‌ی بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و می‌توانید از تمام تجربه‌ی خود برای جذب مشتریان استفاده کنید. به هر حال دست شما برای انجام هر کاری باز است.

صرفه جویی در هزینه ها

با ساخت سایت در هزینه های خود در درازمدت صرفه جویی کنید

به عنوان یک کسب و کار، به ویژه اگر تازه شروع به فعالیت کرده باشید، احتمالا به این فکر می‌کنید که نمی‌توانید از پس هزینه های یک وب سایت اختصاصی بربیایید. بدون شک هزینه ساخت سایت نسبت به نیاز، مهارت‌ها و سلایق شما متفاوت است و ممکن است باعث افزایش هزینه‌های اولیه‌ی شما شود؛ ولی اگر از سیستم های مدیریت محتوای (CMS) آماده مانند وردپرس و یا یک سایت ساز آنلاین مانند سی می پلاس برای ساخت سایت استفاده کنید به شما این امکان را می‌دهند تا محتوای خود را دائما به روز نگه دارید و می‌توانید از این طریق در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی سنتی مانند انتشار آگهی در رزونامه‌ها، تبلیغات رادیو و تلویزیون، بیلبوردها و بنرها، هدایای تبلیغاتی و مواردی از این قبیل، هزینه ساخت و راه اندازی یک وب سایت نسبت به این سبک از تبلیغات بسیار به صرفه تر است. اگر شما بازاری که قرار است توسط وب سایت خود کسب کنید را مدنظر قرار دهید می‌بینید که این هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه است و در درازمدت تاثیر زیادی دارد.

حتی اگر در زمینه‌ی مدیریت سایت مهارت ویژه‌ای نداشته باشید و به طراح و یا برنامه‌نویس خود پولی پرداخت کنید تا وب سایت شما را به روز نگه دارید نیز همچنان قیمت نهایی نسبت به روش‌های قدیمی تبلیغاتی کم‌تر است و با توجه به مشتریانی که از طریق اینترنت شما را پیدا می‌کنند می‌توانید مطمئن باشید که این هزینه ارزش کافی را دارد.

اگر هزینه‌های ساخت سایت اختصاصی را با یک وب سایت رایگان مقایسه کنیم خواهید دید که اگر مهارت کافی برای مدیریت سایت را نداشته باشید همچنان باید برای بروزرسانی وب سایت هزینه زیادی پرداخت کنید. همچنین اگر این وب سایت رایگان مشکلی داشته باشد و در سرچ گوگل نمایش داده نشود شما تمام مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهید و بدون شک ضرر خواهید کرد.

اطلاع رسانی به مشتریان

مشتریان و کاربران به راحتی از خدمات شما مطلع می‌شوند

داشتن یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که بروشورها، کاتالوگ‌ها و اطلاعات محصولات خود را هر وقت که خواستید به راحتی تغییر دهید و یا بروزرسانی کنید. بدون شک این کار بسیار ساده‌تر از تغییر و چاپ دوباره‌ی بروشور و کاتالوگ‌های کاغذی است.

وب سایت یک راه بسیار موثر برای معرفی محصولات و خدمات شما به مشتریان است. به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به راحتی از محصولات و خدمات جدید آگاه شوند و یا از اتفاقات و رویدادهای پیش رو و تخفیف های ویژه مطلع شوند. همچنین با داشتن یک وبلاگ می‌توانید اطلاعات، نکات و مقالات مهم در زمینه‌ی فعالیت خود را منتشر کنید و از این طریق مشتریان جدیدی پیدا کنید. برخلاف مقالات چاپی و روزنامه‌ها و مجلات، در هر لحظه می‌توانید محتوای خود را ویرایش و مجددا منتشر کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی هم ندارید.

یک وب سایت می‌تواند چیزی فراتر از یک بروشور یا کاتالوگ باشد. در حال حاضر با استفاده از ویدیوهای یوتیوب، پادکست‌ها، وبینارها و کتاب‌های الکترونیکی و مواردی از این دست می توانید بیش از پیش در نحوه‌ی معرفی محصولات و خدمات خود پیشرو باشید. می‌توانید کلاس‌های آموزش رایگان و جلسات آنلاین بگذارید و کارگاه‌های آموزشی را مدیریت کنید و بدون نیاز به شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از طریق وب سایت خود اطلاعات مورد نیاز را با مشتریان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

همیشه در دسترس

وب سایت همیشه و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است

بر خلاف محل کار که ممکن است سالی چند بار مجبور به تغییر آن باشید و یا اینکه محدود به ساعات خاصی از شبانه روز هستید که مشتریان به شما مراجعه کنند، وب سایت شما به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌ روزی در تمام روزهای سال باز و در دسترس است؛ زمانی که محل کار شما بسته است مشتریان خدمات شما را به صورت آنلاین مشاهده می‌کنند و حتی با شما در ارتباط هستند.

نه تنها این مورد خاص بلکه بسیاری از امکانات و افزونه‌های مختلف وجود دارد که مشتریان می‌توانند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند و یا در جلسات شما شرکت کنند و قرارداد و خریدها را هم از این طریق انجام دهند. وب سایت شما یک معاون همیشه آماده به کار است.

زندگی پرمشغله‌ی امروزی چنین امکاناتی را طلب می‌کند تا به راحتی بتوان خدمات موردنیاز خود را کسب کنیم و برای خرید محصولات تصمیم بگیریم.

افزایش مشتریان

دامنه مخاطبین و مشتریان شما وسیع‌تر خواهد شد

وب سایت محدودیت مکانی و زمانی نخواهد داشت و در هر نقطه از جهان در دسترس است؛ هر جا که اینترنت در دسترس باشد سایت شما هم هست. این روزها تقریبا اینترنت در همه خانه‌ها و تمام گوشی‌های موبایل در دسترس است؛ به همین دلیل با داشتن یک وب سایت می‌توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید.

اگر محصولات و خدماتی را برای ارائه داشته باشید و با حتی اگر یک کسب و کار مصرف کننده باشید، وب سایت شما می‌تواند محلی برای کسب مشتری باشد. در تجارت الکترونیکی معمولا وب سایت ها باعث ایجاد یک بازار گسترده‌تر می‌شوند؛ چرا که اکثر مردم از داخل خانه به محصولات و خدمات شما دسترسی دارند و این امکان را دارند که به صورت کاملا آنلاین سفارش دهند و دم در منزل و یا محل کار خود تحویل بگیرند.

حتی کسب و کارهای مصرف کننده نیز می‌توانند خدمات خود را در بستر وب سایت برای تمام افراد ارائه کنند. در حال حاضر راه‌های بسیار زیادی برای ارتباط با افراد و مشتریان وجود دارد و می‌توانید در هر جای جهان و هر زمانی مشغول انجام کارهای خود باشید. یک وب سایت برای جهانی شدن کسب و کار شما می‌تواند بسیار موثر باشد.

ویترین محصولات

یک ویترین برای نمایش محصولات و خدمات شما فراهم می‌کند

وب سایت، ویترین کار شماست، تفاوتی نمی‌کند که در چه کسب و کاری فعالیت می کنید. به راحتی می توانید محصولات، مهارت‌ها و خدمات خود را عرضه کنید. می‌توانید با ساخت یک گالری تصویر از کارها و محصولات خود، یک چهره‌ی یکتا و منحصر به فرد از شرکت و کسب و کار خود بسازید.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌توانند یک ویترین زیبا برای شما بسازند اما یک سوال: آیا همه مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام هستند؟

در اینستاگرام، پینترست و فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و ویدیوهای شما دستخوش تغییر می‌شوند. همچنین در نوشتن متن یا محتوا محدودیت‌هایی برای شما در نظر گرفته شده است. تنها این مورد نیست. در اینستاگرام و فیسبوک الگوریتم‌های خاصی وجود دارد که تعیین می‌کند افراد با پست‌ها و مطالب شما چگونه ارتباط برقرار کنند و حتی می‌توانند تعیین کنند چه کسانی پست‌های شما را ببینند.

اگر یک وب سایت اختصاصی داشته باشید، همه چیز در دستان شماست و در کنترل هیچ کس دیگری نیستید. می‌توانید سایز عکس‌ها و ویدیوها و تمام موارد را مطابق سلیقه‌ی خود بچینید و هیچ مشکلی از این نظر برای شما وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی از پست‌های شما به عنوان تبلیغات استفاده می‌کنند و می‌توانند بعدها از پست شما برای هدف‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند. اما در وب سایت اختصاصی شما هیچگاه چنین اتفاقی نمی‌افتد.

صرفه جویی در زمان

با داشتن وب سایت در زمان صرفه‌جویی می‌کنید

در مورد دوم هم به این مزیت وب سایت اشاره شد. وقت همان پول است. این دو همیشه به هم مرتبطند. صرفه‌جویی در وقت یکی از دلایلی است که کسب و کار شما حتما باید یک وب سایت اختصاصی داشته باشید.

در این دنیای پرمشغله که زمان با سرعت زیادی در حال سپری شدن است باید به این ماده‌ی ارزشمند یعنی زمان بهای زیادی داد. اکثر مردم امروزه وقت زیادی برای خوشگذرانی، لذت بردن، فراغت و فعالیت‌های ورزشی ندارند و یک وب سایت اختصاصی می‌تواند هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت این وقت را برای شما تامین کند.

با جمع آوری اطلاعات از مشتری‌ها به صورت آنلاین می‌توانید زمان ارزشمند خود را ذخیره کنید و نیازی به جلسات حضوری و فعالیت‌های فیزیکی زیاد ندارید.
صحبت کردن به صورت تلفنی، پیام دادن یا ارسال ایمیل، جلسات حضوری و مواردی از این دست وقت بسیار زیادی می‌گیرند. ساخت مجلات، بروشورها، کاتالوگ‌ها و سایر موارد موردنیاز به صورت فیزیکی نیازمند زمان بسیار طولانی است. برای طراحی، تحقیق، مشورت، برنامه‌ریزی و تمام این موارد نیز زمان بسیار زیادی صرف می‌شود.

با داشتن یک وب سایت شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز محصولات خود را در تمام فرمت‌ها در زمان بسیار کمی‌ آماده کنید، گرافیک و ویدیوهای موردنیاز را به سادگی منتشر کنید و نیازی به تحقیق و صرف وقت برای انجام کارهای تبلیغاتی فیزیکی وجود ندارد. با داشتن یک وب سایت زمان شما برای شما ذخیره می‌شود و می‌توانید از آن استفاده‌ی بهینه‌ای ببرید.

خدمات مشتری

خدمات مشتریان با داشتن یک وب سایت بهبود خواهد یافت

وب سایت اختصاصی شما می‌تواند یک ارزش افزوده به مشتریان شما اضافه کند و آن‌ها را به گونه‌ای متقاعد کند تا دوباره در هنگام نیاز، شما را انتخاب کنند.

این که چه خدمات و یا محصولاتی ارائه می دهید مهم نیست‌، می‌توانید ایده‌ها و نکات مهم این حوزه را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. مثلا اگر لباس می‌فروشید می‌توانید روش‌های پوشیدن، نگهداری بهتر و مواردی از این دست را برای آن‌ها در وب سایت منتشر کنید.

اگر شما یک سرویس حسابداری هستید می‌توانید ایده‌های زیادی به کاربران بدهید تا از مالیا‌ت‌های خود کم کنند؛ یا نحوه‌ی مدیریت حسابها را به آن‌ها آموزش دهید و یا روش‌هایی برای پس‌انداز و خرج پول به آن‌ها پیشنهاد دهید. اگر بیمه دارید می‌توانید قوانین و ضوابط را برای آن‌ها توضیح دهید تا بتوانند در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

یک صفحه‌ی پرسش‌های متداول (FAQ) می‌تواند موارد موردنیاز مشتریان را در حوزه‌ی کسب و کار شما به راحتی در اختیار آنها قرار دهد.

مالکیت وب سایت

شما صاحب وب سایت هستید و کنترل آن در دستان شماست

شاید افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و این شبکه‌ها یک بازار گسترده محسوب شوند، اما دلیلی که یک کسب و کار به وب سایت اختصاصی نیاز دارد این است که شما تمام و کمال کنترل آن را در اختیار دارید و هزینه‌ها و تمام موارد آن زیر نظر خود شماست.

در بستر اینترنت راه‌های کم هزینه و رایگان برای دریافت فضای آنلاین وجود دارد؛ اما شما در بیشتر مواقع نمی‌توانید تغییرات موردنظر خود را در آن‌ها اعمال کنید و عملکرد آن‌ها یک تم ثابت دارد. شما این کنترل را صرفا با داشتن یک وب سایت اختصاصی خواهید داشت.

شبکه‌های اجتماعی راه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند و می‌توانید اطلاعات موجود در سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. به هر حال ارتباط موثر با مشتری‌ها و مراجعین و مخاطبان تنها چیزی نیست که شما نیاز دارید، شما باید یک کنترل خاص برای مشتریان خود در نظر بگیرید و سعی کنید رفتار آن‌ها را آنالیز کنید تا بتوانید بهتر و موثرتر خدمات و محصولات خود را به فروش برسانید. ایجاد یک محیط تحلیلی در وب سایت اختصاصی امکان‌پذیر است؛ در شبکه‌های اجتماعی شما ابدا نمی‌توانید کنترلی بر داده‌ها و اطلاعات کاربران خود داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی پس از مدتی ممکن است مخاطبین خود را از دست دهند یا در برخی روزهای خاص از دسترس خارج شوند اما وب سایت اختصاصی شما همواره وجود دارد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

همین کار برای وب سایت‌های رایگان نیز ممکن است اتفاق بیفتد و شاید هیچوقت نتوانید اطلاعات موردنیاز خود را ذخیره کنید. از این نظر داشتن یک وب سایت اختصاصی بسیاری از نگرانی‌های شما را برطرف می‌کند.

با داشتن یک وب سایت شما مالک تمام آن چیزی هستید که بر بستر اینترنت به اشتراک می‌گذارید و هر جا که نیاز باشد می‌توانید اطلاعات وب سایت خود را به صورت حفاظت شده داشته باشید. عملکرد صحیح و بقای سایت شما و در نتیجه رشد و ارتقای شما در کسب و کار در گروی داشتن یک وب سایت اختصاصی می‌باشد.

بیشتر بخوانید

HTTPS مهمترین فاکتور سئو در سال ۲۰۱۸ امنیت مهمترین مسئله‌‌ای است که برای کاربران دنیای اینترنت اهمیت دارد. گوگل هم به این مسئله توجه ویژه‌ای نشان داده است و به وب سایت‌هایی که امنیت بالات...
معرفی و مقایسه بهترین سایت ساز های ایرانی این روزها که فضای مجازی بر زندگی همه ما تاثیر گذاشته است، نمی‌توانیم خودمان را از این شرایط دور کنیم و در دهکده تنهایی خود بمانیم. بلکه ما هم ناچاریم ...
۴ ابزار رایگان و قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی تولید محتوای ارزشمند کلید موفقیت هر وب سایتی است و در این تولید محتوا تعیین کلمات کلیدی مهمترین نقش را دارد. درواقع شاید محتوایی را ایجاد کنید که واقع...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *