5 نکته ضروری برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

همان‌طور که در اینترنت هم می‌بینید طی سال‌های گذشته تعداد فروشگاه‌های اینترنتی به شدت رشد کرده است و با توجه به شرایط موجود و گسترش و همه‌گیرشدن اینترنت بین عموم مردم، ساخت فروشگاه آنلاین برای توسعه هر کسب و کاری ایده‌ای عالی است.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

اگر شما هم به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید اما فرصت کافی برای طراحی فروشگاه آنلاین ندارید یا دانش برنامه نویسی برای طراحی وب سایت ندارید و یا اینکه سفارش یک فروشگاه آنلاین را کاری هزینه‌بر برای بیزنس خود می‌پندارید، اولین فروشگاه ساز Drag & Drop سی می پلاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با فروشگاه ساز سی می پلاس به سادگی و بدون نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی، در کمتر از یک ساعت و با هزینه‌ای بسیار مناسب می‌توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و کالاهایتان را به صورت آنلاین بفروشید.

اگرچه فروشگاه ساز Drag & Drop سی می پلاس، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را برای شما بسیار ساده کرده است اما طراحی قالب آن را در دست خودتان گذاشته است تا به توجه به سلیقه و نیاز خودتان، به فروشگاهتان رنگ و لعاب بدهید.

از آنجایی که طراحی یک وب سایت اولین چیزی است که به چشم کاربر می‌آید، مهم است که در نگاه اول طراحی فروشگاه کاربر را جذب کند بنابراین انتخاب ترکیب رنگ‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند اما از آنجایی که فروشگاه را دقیقا برای افزایش فروش ساخته‌اید، گذشته از طراحی ظاهری، وجود صفحاتی خاص که باعث افزایش خرید کاربران شود الزامی است، صفحاتی که به خوبی کالاهای شما را در معرض دید کاربران قرار دهد و ضمنا اطمینان آن‌ها را نسبت به سایت شما افزایش دهد.

در این مقاله قصد داریم مهمترین صفحاتی که برای داشتن یک فروشگاه موفق الزامی است را به شما معرفی کنیم. با سایت ساز و فروشگاه ساز Drag & Drop سی می پلاس همراه باشید.

صفحه اصلی ویترین شماست نه صفحه فروش

صفحه اصلی فروشگاه شما اولین مکانی است که مشتریانتان با آن مواجه می‌شوند بنابراین این صفحه را باید به نحوی طراحی کنید که جذاب باشد و اطلاعات کلی درباره کسب و کارتان را ارائه دهد. درواقع صفحه اصلی فروشگاه در حکم همان ویترین مغازه شماست که با بهترین کالاهای خود آن را می‌آرایید.

برای اینکه صفحه اصلی مناسبی داشته باشید سعی کنید این صفحه را به صفحه فروش محصولات تبدیل نکنید بلکه برترین و پرفروش‌ترین کالاهای خود را در این صفحه و در اسلایدری چشم گیر قرار دهید. بعلاوه می‌توانید در این صفحه تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه روز، کالاهای پرفروش و یا جشنواره‌های خود را معرفی کنید، دسته‌بندی کلی از محصولاتتان را با تصویر نشان دهید و… در واقع کاری کنید که مهمترین مسائلی که برایتان اهمیت دارد را به سرعت بتوانید به کاربری که وارد سایتتان می‌شود منتقل کنید.

ضمنا باید منوهای خود را به نحوی تعریف کنید که دسترسی به صفحات مختلف سایتتان کاری ساده و راحت باشد. این مسئله ضمن اینکه باعث می‌شود کالاهای بیشتری در معرض دید کاربران قرار بگیرد، میزان ماندگاری کاربران در سایت شما را هم افزایش می‌دهد که باعث افزایش رتبه شما در گوگل خواهد شد.

برای هر محصول یک صفحه مجزا بسازید

گام بعدی و در اصل مهمترین گام، ساخت صفحه‌ای اختصاصی برای هر محصول است. اصلا از این مسئله که وب سایت شما صفحات زیادی داشته باشد نترسید اما حتما به هر محصولی هویت بدهید و برای آن صفحه‌ای مجزا در نظر بگیرید.

بگذارید ساده‌تر توضیح بدهیم. مثلا فرض کنید شما وارد وب سایت یک فروشگاه می‌شوید و با کالاهای مختلفی مواجه می‌شوید. از بین این همه کالا چند نمونه را انتخاب می‌کنید و می‌خواهید این محصولات را به صورت جزیی‌تر ببینید. اگر هر محصول صفحه‌ای مجزا نداشته باشد ممکن است سر در گم شوید و حتی متوجه نشوید که کدام یک را چک کرده‌اید. همین مسئله باعث می شود دیدن برخی از کالاها را از دست بدهید.

حالا از سمت صاحب فروشگاه به این مسئله نگاه کنید. کاربری وارد فروشگاهتان شده است اما به دلیل این مشکل که نمی‌تواند هر کالا را به شکل کامل و مجزا ببیند، برخی از آن‌ها را چک نمی‌کند، کالاهایی که ممکن است یکی از آن‌ها را بخرد! بنابراین اشتباه شما در طراحی باعث شده است مشتری خود را به همین راحتی از دست بدهید.

اگر از فروشگاه ساز Drag & Drop سی می پلاس استفاده می‌کنید نگران نباشید زیرا با این فروشگاه ساز تنها با کشیدن یک دکمه در صفحه‌ای جدید، می‌توانید برای هر محصولی صفحه‌ای مجزا بسازید و اطلاعات آن محصول را در صفحه مخصوص به خودش قرار دهید، آن هم به سادگی کشیدن یک دکمه!

معرفی منحصر به فردی از هر کالا در سایت قرار دهید

شما یک فروشگاه آنلاین هستید، مشتریان خود را نمی‌بینید که درباره نقاط قوت و ضعف کالاهای مختلف با آن‌ها صحبت کنید بنابراین برای اینکه بتوانید با کاربرانتان ارتباط خوبی برقرار کنید و آن‌ها را برای خرید کالای مناسب راهنمایی کنید روش خوبی است که معرفی دقیق، صحیح و بی‌طرفانه‌ای از محصول در صفحه اختصاصی آن قرار دهید. نقاط قوت کالا را معرفی کنید، موارد استفاده آن را تعیین کنید، تصاویر مختلفی از کالا قرار دهید که به خوبی تمام قسمت‌های آن را نمایش دهد. به این ترتیب فضایی فراهم کنید که کاربر بتواند تمامی قابلیت‌های کالا را تصور کند. این کار باعث می‌شود که کاربر بیشتر از قبل به شما و کالاهایتان اعتماد کند زیرا می‌داند که شما کالایی را به فروش می‌رسانید که به خوبی آن را می‌شناسید و به دقت آن را بررسی کرده‌اید. از طرف دیگر کاربر برای انتخاب کالا سر در گم نمی‌شود و راحت‌تر خرید می‌کند.

جایی برای ثبت دیدگاه کاربران برای هر محصول تعیین کنید

کاربران معمولا بیشتر از شما که فروشنده محصول هستید، به خریداران قبلی آن محصول اطمینان دارند، افرادی که از فروش بیشتر محصول شما چیزی عایدشان نمی‌شود و ضمنا از آن محصول استفاده کرده‌اند بنابراین نقاط ضعف و قوت آن را خود تجربه کرده‌اند و بی‌طرفانه این موارد را بیان می‌کنند.

بنابراین حتما قسمتی را در صفحه محصول خود برای درج نظرات کاربران قرار دهید تا هم نشان دهید که محصول شما قبلا هم به فروش رسیده است و هم بررسی دقیق‌تر و قابل اعتمادتری از محصول در اختیار داشته باشید.

این مسئله تعامل شما با کاربران را هم بیشتر از قبل می‌کند و میزان ماندگاری آن‌ها در سایت شما را افزایش می‌دهد بنابراین رتبه سایت شما بهتر از قبل خواهد شد.

برای جلب اطمینان کاربران، صفحه تماس با ما داشته باشید

یکی از مسائلی که باعث می‌شود مردم هنوز هم به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد زیادی نداشته باشند و فروشگاه‌های فیزیکی و حضوری را ترجیح بدهند، نداشتن مکانی مشخص است که فروشگاه شما در آن مستقر باشد تا در صورت بروز مشکلی، بتوانند به‌راحتی به آن مراجعه کنند و مشکل را حل کنند.

برای اینکه به کاربران اطمینان بدهید که شما همواره در دسترس آن‌ها هستید، بهتر است صفحه‌ای برای تماس با شرکت خود تعیین کنید و شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس شرکت خود را در آن صفحه وارد کنید. حتی نمایش آدرس شرکت روی نقشه (google map) تاثیر بیشتری روی جلب اعتماد کاربران دارد.

ضمنا جدای از تعریف صفحه ای مجزا به عنوان صفحه تماس با ما، بهتر است به صورت کوتاه، اطلاعات تماس با ما و نقشه محل قرارگیری شرکت خود را در فوتر تمامی صفحه‌های سایت قرار دهید تا همواره در معرض دید کاربران قرار داشته باشد.

جمع بندی

ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین راه‌های توسعه کسب و کار در فضای مجازی است. اگر می‌خواهید به سرعت (کمتر از یک ساعت) و با هزینه‌ای بسیار کم فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید کافی است سری به فروشگاه ساز آنلاین سی می پلاس بزنید اما در نظر داشته باشید که برای احترام به سلیقه شما، طراحی فروشگاهتان در دست خودتان است آن هم به سادگی کشیدن بخش‌های مختلف به درون صفحه فروشگاه!

برای اینکه طراحی مناسبی داشته باشید و کاربران را جذب کنید باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • صفحه اصلی ویترین شماست نه صفحه فروش
  • برای هر محصول یک صفحه مجزا بسازید
  • معرفی منحصر به فردی از هر کالا در سایت قرار دهید
  • جایی برای ثبت دیدگاه کاربران برای هر محصول تعیین کنید
  • برای جلب اطمینان کاربران، صفحه تماس با ما داشته باشید

بیشتر بخوانید

8 دلیلی که شبکه‌های اجتماعی جایگزین ‌‌وب سایت نمی‌شوند... امروزه رسانه‌های اجتماعی به خوبی جای خود را بین عموم مردم جامعه باز کرده‌اند به همین دلیل به فضایی بسیار مناسب برای تبلیغات ‌کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌‌ان...
طراحی سایت شرکتی، یک قدم ساده تا ارتقا کسب و کار در حال حاضر زندگی ما بیش از هر زمان دیگری در فضای مجازی سپری می‌شود. این فضا به طور کلی همه ابعاد زندگی‌مان را تغییر داده ‌است اما تغییراتی مثبت.صاحبا...
معرفی و مقایسه بهترین سایت ساز های ایرانی این روزها که فضای مجازی بر زندگی همه ما تاثیر گذاشته است، نمی‌توانیم خودمان را از این شرایط دور کنیم و در دهکده تنهایی خود بمانیم. بلکه ما هم ناچاریم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *