8 دلیلی که شبکه‌های اجتماعی جایگزین ‌‌وب سایت نمی‌شوند

امروزه رسانه‌های اجتماعی به خوبی جای خود را بین عموم مردم جامعه باز کرده‌اند به همین دلیل به فضایی بسیار مناسب برای تبلیغات ‌کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌‌اند. همین مسئله باعث شده است که برخی ‌کسب‌و‌کارها تصور کنند که در شرایط کنونی و با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی، دیگر نیازی به داشتن یک ‌‌وب سایت نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است!

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

اگرچه شبکه‌های اجتماعی ابزارهای بسیار قدرتمندی برای بازاریابی و معرفی ‌کسب‌و‌کار هستند اما هیچگاه نمی‌توانند جایگزین ‌‌وب سایت باشند. اگر شما هنوز هم برای ‌کسب‌و‌کار خود  ‌‌وب سایت ندارید و  تنها از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده ‌می‌کنید بد نیست 8 دلیل زیر را بخوانید تا دیدگاه شما تغییر کند.

 

8 دلیلی که ‌کسب‌و‌کارها به ‌‌وب سایت نیاز دارند

 

کسب اعتبار

یکی از مهمترین مسائل برای ‌کسب‌و‌کارهای کوچک، کسب اعتبار و اعتماد عمو‌می ‌است. همان‌طور که ‌می‌دانید ساخت پروفایل در انواع شبکه‌های اجتماعی برای یک ‌کسب‌و‌کار بسیار ساده است اما همین مسئله سادگی باعث ‌می‌شود تا بتوان چندین صفحه جعلی از یک ‌کسب‌و‌کار وجود داشته باشد. در صورتی که ‌‌وب سایت از نظر اعتبار از شبکه‌های اجتماعی بسیار معتبرتر است زیرا برای داشتن یک ‌‌وب سایت باید دامنه خریداری شود بعلاوه محتوای موجود در ‌‌وب سایت به خوبی ‌می‌تواند ‌کسب‌و‌کار شما را معرفی کند. بنابراین داشتن یک ‌‌وب سایت باعث اعتبار بخشیدن به ‌کسب‌و‌کار شما شود.

برندسازی

مسلما یکی از مهمترین مسائلی که مشتریان هنگام خرید از یک ‌کسب‌و‌کار به آن توجه ‌می‌کنند نام تجاری آن بیزنس است. بنابراین اگر بیزنس شما یک وب سایت معتبر و ثبت شده، وبلاگ و یک برند شناخته شده نداشته باشد کمتر مورد توجه مشتریان قرار ‌می‌گیرد.

کنترل

فرض کنید ‌می‌خواهید رنگ دیوارهای خانه را به دلخواه خود تغییر دهید. اگر خودتان صاحب خانه باشید به‌سادگی ‌می‌توانید این کار را انجام دهید در صورتی که اگر خانه را اجاره کرده باشید این کار تقریبا غیرممکن است. حضور شما در شبکه‌های اجتماعی هم دقیقا مانند اجاره خانه است درواقع شما در آن شبکه اجتماعی بخشی را اجاره کرده اید اگرچه ‌می‌توانید پروفایل خود را با محتوای شخصی مربوط به ‌کسب‌و‌کارتان پر کنید اما به هر صورت کنترل کلی پروفایل شما در اختیارتان نیست. این در حالی است که اگر وب سایت شخصی خود را داشته باشید کنترل همه چیز از محتوای موجود در ‌‌وب سایت تا بازاریابی و تراکنش‌ها و … دقیقا در دست خود شماست.

تراکنش‌های مالی

هدف نهایی بسیاری از ‌کسب‌و‌کارها، فروش آنلاین کالا است که داشتن یک ‌‌وب سایت بهترین گزینه پیشرو است زیرا به سادگی از طریق ‌‌وب سایت علاوه بر معرفی کامل کالاها، جمع آوری نظرات کاربران، امکان پرسش و پاسخ درباره کالاها و… معاملات و پرداخت‌های آنلاین هم در کنترل خود شماست. در صورتی که اگر بخواهید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید مجبورید از شرایط و قوانین آن شبکه‌ها پیروی کنید و شاید حتی مجبور باشید به ازای تراکنش‌های خود هزینه‌ای هم پرداخت کنید.

وب سایت، مرکز اصلی بازاریابی

اگر فعالیت و بازاریابی  در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را همانند یک چرخ در نظر بگیرید ‌‌وب سایت دقیقا همان نقطه‌ای است که همه چرخ‌ها به آن مرکز مشترک وصل ‌می‌شوند. در واقع شما باید به نحوی شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید که همه به یک نقطه اصلی که ‌‌وب سایت شماست متصل شوند و از طریق ‌‌وب سایت خرید و تراکنش و سایر فعالیت‌ها را انجام ‌دهند. اگر ‌‌وب سایت را حذف کنید شبکه‌های اجتماعی شما ارتباط خود را با هم از دست ‌می‌دهند و نمی‌توانند آنچنان که انتظار دارید کارآمد باشند!

آنالیز

برای بهبود ‌کسب‌و‌کار مهمترین کاری که باید انجام داد، آنلایز رفتار کاربران است. متاسفانه شبکه‌های اجتماعی عمدتا اطلاعات چندانی درباره رفتار کاربران در اختیار شما قرار نمی‌‌دهند در صورتی که ابزارهای بسیار قدرتمندی مانند Google Analytics برای آنالیز داده‌های جمع آوری شده در ‌‌وب سایت وجود دارد که ‌می‌تواند دید خوبی به شما بدهد تا بهترین استراتژی برای بهبود ‌کسب‌و‌کار خود را پیش بگیرید.

ارتباطات

ارتباطات قلب بازاریابی است اما باید دید که انواع شبکه‌های اجتماعی ارتباط شما با کاربرانتان را چگونه محدود ‌می‌کنند. مثلا فرض کنید شما دنبال‌کنندگان زیادی در شبکه اجتماعی توییتر دارید حالا ‌می‌خواهید لیست مشخصی از کالاهای خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید اما توییتر این امکان را برای شما فراهم نمی‌کند. در صورتی که از طریق ‌‌وب سایت به راحتی ‌می‌توانید نحوه تعامل خود با کاربرانتان را انتخاب کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

فیلترینگ و یا عدم دسترسی به شبکه‌های اجتماعی

یکی از مسائلی که در کشور ما وجود دارد، مسئله امکان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی است، شبکه هایی همانند وی چت که روزی کاربران زیادی را به خود جذب کرده بود بعد فیلترینگ کاربران خود را از دست دادند و البته فیلترینگ اخیر تلگرام و اینستاگرام. به دلیل حضور خیل عظیمی از کاربران در این شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها از این فضای ایجاد شده برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌کنند که البته فضایی بسیار مناسب هم هست اما این را نباید فراموش کنید که اگر روزی به هر دلیلی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی قطع شود و شما تنها به آن‌ها متکی باشید به شدت متضرر خواهید شد؛ در صورتی که کنترل کامل وب سایتتان در دستان شماست و با همچین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

در دنیایی که شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند بین عموم مردم جای خود را به خوبی باز کنند نمی‌توان اهمیت و تاثیر شبکه‌های اجتماعی در شناخته شدن کسب و کارها را نادیده گرفت اما فراموش نکنید که به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک استراتژی برای بهبود کسب‌و‌کار خود نگاه کنید نه تنها نقطه اتکای خود.

اگر زمان کافی برای طراحی یک وب سایت را ندارید و یا از طراحی وب سایت چیزی نمی‌دانید و یا اینکه هزینه سفارش یک وب سایت برای کسب و کارتان مقرون‌به‌صرفه به‌نظر نمی‌رسد، باید سایت ساز سی می پلاس را به شما معرفی کنیم. با استفاده از سایت ساز سی می پلاس در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن می‌توانید سایت شخصی مخصوص به کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *