مکمل های ویتامینی تاثیر مثبت چندانی در بیماری های قلبی ندارند!

مکمل های ویتامینی در سلامت قلب چه تاثیری دارند؟

خیلی از ما برای اینکه کمبودهای ویتامین بدنمون رو برطرف کنیم و یا به دلایل دیگه‌ای مثل افزایش وزن، زیبایی پوست و… به سراغ مکمل های ویتامینی می‌ریم اما در کمال تعجب باید بگیم که اکثر مکمکل های ویتامینی هیچ تاثیر مثبت یا منفی بر سلامتی بدن نمی‌ذارن!

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

پژوهشگران دانشگاه تورنتو و بیمارستان سنت مایکل چند ساله (از سال 2012 تا 2017)  که دارن روی این مسئله تحقیق می‌کنن. حالا با آزمایش و کنترل افراد زیادی در این سال‌ها به این نتیجه رسیدن که مکمل های ویتامینی مثل مولتی ویتامین، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C هیچ تاثیر مثبتی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس ندارن.

بررسی‌های این گروه تحقیقاتی نشون می‌ده که تنها اسیک فولیک به تنهایی و یا به همراه ویتامین B می‌تونند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی رو کاهش بدهند.

چطور وزن ایده آل نسبت به قد (شاخص BMI) را بدست بیاوریم؟

رژیم صحیح غذایی را جایگزین مکمل های ویتامینی کنید

حتی برخی مکمل‌ها می‌‌تونند خطر مرگ رو هم به دنبال داشته باشند. بنابراین به هیچ عنوان سرخودانه و بدون اطلاع پزشک از مکمل های ویتامینی استفاده نکنید. ضمنا فراموش نکنید که مکمل های ویتامینی نقل و نبات نیستند 🙂

به جای استفاده از مکمل های ویتامینی سعی کنید در برنامه غذاییتون از همه انواع مواد مغذی مثل گوشت قرمز، ماهی، لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها، مرکبات، حبوبات استفاده کنید.

مطمئن باشید قرص‌های مختلف در کنار مزایایی که دارند عوارضی هم به دنبال دارند. پس سعی کنید وقتی دارید ابروتون رو درست می‌کنید ناخواسته چشمتون رو کور نکنید 🙂

رژیم غذایی سالم جایگزین مکمل های ویتامینی
رژیم غذایی سالم جایگزین مکمل های ویتامینی

خیلی‌ها اخیرا به رژیم سبزی خواری روی آوردن اما واقعیت اینه که بدن ما به گوشت و پروتئین نیاز شدیدی داره. حتی اگه اصرار دارید که این رژیم رو ادامه بدید حتما غذاهایی که به اندازه کافی پروتئین دارند رو توی رژیم غداییتون جای بدید.

ترجیحا از رژیم سالم غذایی بدون چربی بیش از اندازه استفاده کنید و اندازه هر مواد غذایی رو حفظ کنید تا هم سلامتی بدنتون تامین بشه و هم تناسب اندام خوبی داشته باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *