نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟ و به چه میزان برای بدن لازم است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همانطور که می دانید نوشیدن آب برای بدن بسیار ضرروی است. نوشیدن آب کمک می کند تا بسیاری از سموم بدن دفع شود. اما ممکن است بسیاری از ما با این سوال در ذهنمان رو به رو شویم که چه مقدار آب می تواند نیاز بدن ما را تامین کند و یا میزان آبی که مصرف کرده ایم کافی است یا خیر؟ برای دریافت پاسخ این سوالات با ویرامگ همراه باشید تا به شما بگوییم نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟ و به چه میزان برای بدن لازم است؟.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

چه میزان از حجم یدن را آب تشکیل می دهد؟

به طور معمول ۶۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و مقدار زیادی از آن را از راه ادرار و عرق کردن از دست می دهیم. طی تحقیقاتی که انجام شده میزان مختلفی برای مصرف آب ثبت شده است. محققان توصیه می کنند که به طور معمول ۸ لیوان (حدودا ۲۵۰ گرم یا ۲۵۰ سی‌سی) در ۲۴ ساعت شبانه روز آب بنوشیم که تقریبا برابر با حدود ۲ لیتر یا نیم گالن آب است.

این همان قانون ۸×۸ است که به راحتی می‌توان آن را به خاطر سپرد. اما بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند که ما باید به طور دائم در حال نوشیدن آب باشیم، حتی در زمان هایی که احساس تشنگی نمی کنیم. نکته دیگری که در مورد نوشیدن آب وجود دارد، ژنتیک افراد است که می تواند بر روی دفع مایعات و جذب آن تاثیر داشته باشد.

نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟ و به چه میزان برای بدن لازم است؟

آیا مصرف زیاد آب باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز می شود؟

افراد بسیار زیادی هستند که می گویند اگر در روز آب زیادی مصرف نکنیم، میزان انرژی و عملکرد مغز ما بسیار کم خواهد شد. برخی از محققان صحت این ادعا را باور نداشتند، اما پس از مدتی دانشمندان به این نتیجه رسیدن که میزان مصرف آب می تواند بر عملکرد جسمی و مغزی تاثیر بگذارد. با توجه به تحقیقاتی که بر روی گروهی از بانوان انجام شد، کم شدن مایعات بدن به میزان ۱.۳۶ درصد از وزن بدن، پس از یک ساعات ورزش، باعث ایجاد اختلال در رفتار و تمرکز آن ها شد و همچنین دفعات سردرد در آن ها افزایش پیدا کرد.

تحقیقات دیگری که در زمینه مصرف آب انجام شده نشان می دهد که از دست دادن مقدار کمی از آب بدن (به میزان ۱ تا ۳ درصد از وزن بدن) پس از انجام ورزش یا گرمای هوا می‌تواند بر جنبه‌ دیگری از عملکرد مغز، تاثیر منفی داشته باشد. پس نیاز است تا حتما به ای نکته دقت داشته باشید که میزان مصرف آب در هوای گرم و یا پس از انجام فعالیت های جسمی بسیار زیاد، مصرف آب را افزایش دهید.

نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟ و به چه میزان برای بدن لازم است؟

آیا نوشیدن آب می تواند به سلامتی بدن کمک کند؟

نوشیدن آب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت بدن داشته باشد. بسیاری از مشکلات هستند که با نوشیدن آب زیاد تا حد زیادی برطرف می شوند.

  • یبوست: افزایش مصرف آب می‌تواند از ابتلا به یبوست جلوگیری کند.

  • سرطان: نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان مثانه و روده‌ ی بزرگ در افرادی که آب زیادی می‌نوشند کمتر است.

  • سنگ کلیه: نوشیدن زیاد آب، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و همچنین می تواند باعث دفع سنگ های کلیه شود.

  • درمان آکنه و آب‌ رسانی پوست (skin hydration): نوشیدن آب می تواند باعث شفافیت پوست شود و همچنین می تواند جوش و آکنه پوستی را کاهش دهد.

احساس تشنگی را جدی بگیرید، تشنگی حتما دلیل دارد.

محققان می گویند که افراد نباید گاهی احساس تشنگی کنند. و زمانی که احساس تشنگی درآن ها به وجود آمد باید آن را جدی بگیرند. درواقع نباید اجازه دهیم که بدن ما به حدی از کم آبی برسد که آن را احساس کنیم. اما اگر که با احساس تشنگی مواجه شدیم حتما باید اقدام به رفع کم آبی بدن و جبران آن کنیم. سعی کنید این سوال را هر روز در ذهن خود داشته باشید نوشیدن آب چه فوایدی دارد؟ و به چه میزان برای بدن لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *