ورزش‌های کششی و حرکاتی برای افزایش قد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قد بلند بودن آرزوی هر کسی هست اما تقریبا 60 درصد قد افراد به ژنشون برمی‌گرده. از طرف دیگه رشد قد معمولا تا سن رشد بیشتر اتفاق نمی‌افته، یعنی معمولا تا 18 سالگی. با این وجود بعضی از افراد معتقدند که تا 27 سالگی هنوز هم امیدی برای افزایش قد وجود داره. تغذیه و وزرش‌های کششی روی افزایش قد خیلی موثر هستن. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله چند ورزش کششی موثر و حرکاتی برای افزایش قد رو به شما معرفی کنیم.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

اگر هنوز هم توی سن بلوغ هستید توصیه می‌کنیم که حتما از تغذیه مناسب و حرکاتی ورزشی برای افزایش قد استفاده کنید. با ویرامگ همراه باشید تا حرکاتی برای افزایش قد رو به شما معرفی کنیم.

 

حرکاتی برای افزایش قد

1- با نوک انگشتان دست، انگشتان پا را لمس کنید

یکی از حرکاتی که برای افزایش قد موثره، حرکت کششی لمس انگشتان پا با انگشتان دست هست. می‌تونید این حرکت رو به صورت نشسته و یا به صورت ایستاده انجام بدید.

این حرکت برای افرادی که سن بالایی دارند اصلا توصیه نمی‌شه. بهتره یک باره هم این کار رو انجام ندید. کم کم شروع به پایین اومدن بکنید که بدنتون آسیب نبینه.

ضمنا ابتدا دست رو کاملا کشیده بالای سر نگه دارید و بعد به انگشتان پا نزدیک کنید.

نکته مهم بعدی اینکه که نباید حین حرکت زانوهاتون خم بشه، زیرا اصل حرکت، کشیده شدن بدن هست.

رساندن دست به زمین_ ورزشی کششی برای افزایش قد
رساندن دست به زمین_ ورزشی کششی برای افزایش قد

2- بارفیکس بزنید

حرکت بعدی که روی افزایش قد بسیار موثره بارفیکس هست. درواقع آویزون شدن باعث می‌شه که ستون فقرات کشیده بشه، بنابراین باعث افزایش قد می‌شه.

بارفیکس زدن-حرکاتی برای افزایش قد
بارفیکس زدن-حرکاتی برای افزایش قد

3- وزرش‌های پرشی مثل والیبال

حرکت‌های پرشی مثل ورزش‌های والیبال و بسکتبال و حتی همون طناب زدن روی افزایش قد بسیار موثر هست. این حرکات جریان خون به استخوان‌های بلند رو افزایش می‌ده و با کشش بدن، باعث افزایش قد می‌شه.

طناب زدن-حرکات کشش برای افزایش قد
طناب زدن-حرکات کشش برای افزایش قد

4- حرکت مار کبری

از جمله حرکاتی برای افزایش قد که بسیار موثر هست می‌تونیم حرکت مار کبری رو مثال بزنیم.

برای این حرکت باید روی شکم روی زمین بخوابید. قسمت پایین بدن رو بی‌حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوها قسمت بالای بدن رو بلند کنید.

برای 15 تا 20 ثانیه در همین حالت باقی بمونید.

حرکت مار کبری-حرکاتی برای افزایش قد
حرکت مار کبری-حرکاتی برای افزایش قد

5- کشش بدن در حالت ایستاده

یکی از ورزش‌های کششی مناسب برای افزایش قد که از کودکی همه ما انجام دادیم، کشیدن بدن با بلند شدن روی انگشتان پا هست.

کافیه هر دو دست رو در هم قفل کنید و به صورت کاملا کشیده بالای سرتون قرار بدید.

حالا در همین حالا روی انگشتان پا بلند بشید.

این حرکت کششی به افزایش قد کمک زیادی می‌کنه.

 

6- خم شدن به یک طرف

حرکت کششی بعدی که برای افزایش قد موثره، خم شدن به یک سمت اون هم در حالت ایستاده هست.

برای انجام این حرکت باید بایستید، سپس بدنتان رو به یک سمت خم کنید و تا جای ممکن پایین برید.

این حرکت رو برای 20 ثانیه انجام بدید و سپس به حالت ایستاده برگردید.

حالا این حرکت رو برای سمت دیگه بدن انجام بدید.

 

7- بلند کردن پاها به صورت صاف در حالت خوابیده

حرکت بعدی که برای افزایش قد موثره، بلند کردن پاها به صورت صاف هست.

کافیه به صورت کاملا صاف به پشت بخوابید. حالا پاها رو به صورت کاملا صاف و چسبیده به هم، به طرف بالا بیارید.

این کار رو به مرور زمان انجام بدید تا در نهایت بتونید پاها رو به صورت 90 درجه با بدن قرار بدید.

این حرکت کششی برای افزایش قد بسیار موثر هست.

حرکاتی برای افزایش قد
حرکاتی برای افزایش قد

 

8- حالتی مانند لگد زدن در حالت ایستاده

حرکت دیکه‌ای که برای افزایش قد می‌تونید انجام بدید، حالتی مثل لگد زدن هست.

کافیه کاملا صاف بایستید و پاهاتون رو به صورت 90 درجه با بدن، کاملا صاف و به صورت ضربه‌ای بالا بیارید.

در این حالت در نظر داشته باشید که  زانوی پایی که روی زمین هست نباید خم بشه.

لگد زدن-حرکاتی برای افزایش قد
لگد زدن-حرکاتی برای افزایش قد

اگر سنتون از افزایش قد گذشته می‌تونید با انتخاب صحیح لباس و در نظر گرفتن نکته‌های ساده‌ای، بلند قدتر به نظر برسید. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو از دست ندید:

چطور قد بلندتر به نظر برسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *