چرا باید آب بنوشیم؟

آب، بعد از اکسیژن دومین عنصر ضروری بدن است  که در انسان بیش از ۷۰ درصد ترکیب بدن را شکیل داده است. متاسفانه در جامعه ما، علی رغم تاکید گسترده متخصصان امر، مصرف آب در افراد بسیار کم است و ظاهرا صرفه جویی را فقط در خوردن آب سرلوحه خود قرار داده ایم!!!! دریافت ناکافی آب عوارض گسترده ای را میتواند به همراه داشته باشد که از آن جمله میتوان به کاهش توان سم زدایی بدن، خشکی پوست، تغلیظ خون و تضعیف عملکرد قلبی اشاره کرد. یبوست یکی از وضعیت های نامناسب جسمی است که به دنبال کاهش مصرف آب در افراد اتفاق می افتد و میتواند زمینه ساز بسیاری از بیماری ها گردد. بسیاری از افراد تشنگی را به عنوان پیام دریافت آب می دانند در حالیکه تشنگی در واقع نشان از رسیدن کارد به استخوان است. حال سوال این است چگونه آب بنوشیم؟ بهترین حالت آب خوردن این است که در فواصل منظم زمانی مقدار مشخصی آب بنوشیم. به عنئوان مثال هر یک ساعت یک لیوان! سوالی که بسیاری از افراد در ذهن خود دارند این است که آیا چای را می توان به جای آب نوشید؟ پاسخ خیر است! اما از سوی دیگر سبزیجات و میوه ها حاوی مقادیر بالایی آب هستند و در زمان هایی مانند ماه مبارک رمضان برای افراد روزه دار می تواند گزینه مناسبی برای حفظ آب در بدن باشد. بر اساس مطالعات موجود، اسیدی شدن محیط داخلی بدن میتواند زمینه ساز بسیاری از بیماری های قرن جدید باشد. امروزه تکنولوژی آب هوشمند با ماهیت قلیایی و توان آنتی اکسیدانی بالا خواص درمانی خوبی را از خود نشان داده است و در مبتلایان به کبد چرب، ورزشکاران و افرادی که از چاقی رنج می برند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

پس اگر پوست خشکی دارید، از یبوست رنج می برید، سردردهای مکرر شما را کلافه کرده است، خسته و بی حوصله هستید قبل از هر اقدامی خوردن منظم آّب را تمرین کنید!

دکتر ندا حمیدی پور – کارشناس تغذیه و دکتری داروشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *