چگونه لاغر شویم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چاقی را می توان گاهی به عنوان یک بیماری خطرناک معرفی کرد. چاقی علاوه بر تاثیر بد در ظاهر افراد می تواند خطرهای بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. ممکن است بسیاری از افراد تمایل داشته باشند که وزن خود را کاهش دهند اما مسیری درستی را برای این کار انتخاب نکنند. در این مقاله چند راهکار معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه لاغر شویم؟

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

با مجله اینترنتی ویرامگ همراه باشید.

افراد چاق به مرور زمان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهند شد که ممکن است سلامت آن ها را به خطر بیاندازد. اما موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر افراد چاق بدون برنامه اقدام به کاهش وزن کنند این اتفاق هم می تواند سلامتی آن ها را به خطر بیاندازد.

چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟

برای کاهش وزن به طوری که سلامتی شما درخطر نباشد کافی است از روش های زیر استفاده کنید:

قندها و نشاسته را از رژیم غذایی خود حذف کنید

اولین راهکاری که برای کاهش وزن وجود دارد حذف قند و نشاسته است. زمانی که این مواد را از وعده های غذایی خود حذف می کنید، میزان گرسنگی شما کم خواهد شد و در نتیجه می توانید مصرف کالری خود را کم کنید. پس از کاهش مصرف کالری بدن شما شروع به سوختن چربی برای حفط انرژی بدن می کند، که در نتیجه می تواند منجر به کاهش چربی های اضافه بدن شود.

از دیگر مزیت های حذف قند و نشاسته از وعده های غذایی این است که سطح انسولین را در بدن پایین می آورد و باعث می شود کلیه های شما سدیم و آب اضافی را دفع کند. این باعث کاهش نفخ می شود.

مصرف پروتئین ، چربی و سبزیجات

افرادی که تصمیم دارند که وزن خود را کاهش دهند و لاغر شوند باید دقت داشته باشند که هر یک از وعده های غذایی آن ها باید از یک منبع پروتئین، منبع چربی و یا سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. تنظیم وعده های غذایی با این روش باعش می شود که به طور خودکار، میزان مصرف کربوهیدرات را به حدود توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز برساند

حداقل سه روز در هفته را به ورزش اختصاص دهید.

اگر همچنان به دنبال پاسخی برای سوال چگونه لاغر شویم هستید، باید بدانید که حداقل سه روز در هفته را باید به ورزش اختصاص دهید. ورزش می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی های بدن را کاهش دهد.  البته توصیه ما این است بهتر است مشاوره ی مربی های ورزشی برای رسیدن به وزن دلخواه کمک بگیرید.

ممکن است بسیاری از افراد با ورزش های خانگی و پیاده روی بتوانند وزن خود را کاهش دهند، اما اگر می خواهید به صورت کاملا اصولی وزن خود را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید، بهتر است تا به باشگاه های ورزشی مراجعه کنید. استفاده وزنه می تواند باعث کاهش چربی های بدن شود، و همچنین وزنه ها می توانند حجم عضلات را افزایش دهد که می تواند در رسیدن به تناسب اندام کمک کند.

چگونه لاغر شویم؟

یک بار در هفته کربوهیدرات مصرف کنید

معمولا توصیه می شود که یک روز در هفته را به مصرف کربوهیدات های سالم  مانند جو ، برنج ، سیب زمینی ، میوه و اختصاص دهید، اما مراقب باشید که زیاده­روی نکنید. اگر بخواهید مصرف کربوهیدرات ها را افرایش دهید هرگز به نتیجه مورد نظر نخواهید رسید. توجه داشته باشید که رژیم غذایی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند بر روی وزن افراد تاثیرگذار باشد. پس اگر تصمیم دارید تا وزن خود را کاهش دهید در گام نخست باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و کنار آن به سایر فعالیت های مانند ورزش بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *