کاهش وزن: ۱۰ نوشیدنی جادویی برای لاغری در یک ماه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برخی محققین عرصه تغذیه استفاده از نوشیدنی های سالم را به جای نوشابه های شیرین و نوشیدنی های انرژی زا یکی از بهترین راه های کاهش وزن به حساب می آید.

سایت ساز

فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود را به سرعت با سایت ساز سی می پلاس بسازید

جایگزین کردن نوشیدنی های سالم با ناسالم علاوه بر ارتقای سطح سلامتی شما، می تواند از میزان کالری دریافتی روزانه شما بکاهد و با این کار به پایین آمدن وزن شما کمک کند.

اکثر مردم از میزان کالری وحشتناکی که نوشابه ها و نوشیدنی های پرکالری وارد بدنشان می کنند بی خبر هستند.

با ویرامگ همراه باشید در این مقاله به معرفی ۱۰ نوشیدنی که به شما در کاهش وزنتان کمک می کنند اشاره خواهیم کرد.

 

کاهش وزن

 

کاهش وزن با آب سبزیجات

آب سبزیجات، سرشار از مواد مغذی و املاح است. اما کالری آن از آب میوه ها با خواص مشابه تقریبا ۵۰ درصد کمتر است. آب سبزیجات سرشار از فیبر است و خوردن آن باعث می شود که مدتی طولانی احساس سیری کنید و غذای کمتری مصرف نمایید.

کاهش وزن با معجون میوه ها

میوه هایی که دوست دارید را انتخاب کنید و آبشان را بگیرید. سپس آن ها را با مقداری سرشیر و خامه ترکیب کنید. هیچوقت از شکر برای شیرین تر شدن این معجون استفاده نکنید.

حتی عسل یا هر شیرین کننده دیگری را به آن ها اضافه نکنید، زیرا با این کار کالری آن را چند برابر کرده اید. به هیچ عنوان معجون ها را از مغازه ها و بستنی فروشی ها تهیه نکنید، زیرا آن ها حتما از مواد شیرین کننده برای درست کردن معجون استفاده می کنند.

کاهش وزن با آبمیوه ها

آب میوه ها غنی از ویتامین و مواد مغذی هستند. ولی باید دقت کنید که در تهیه آن ها نباید به هیچ عنوان از مواد شیرین کننده مانند شکر یا عسل استفاده کنید.

میوه های گوشت دار تر آب بیشتر و بهتری دارند. همچنین فیبر بیشتری نیز دارند و باعث ایجاد احساس سیری در شما می شوند.

 

 

کاهش وزن با قهوه تلخ

قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما میزان مصرف آن باید به اندازه باشد تا این فواید تبدیل به مضرات نشوند. قهوه بدون کالری است و قهوه تلخ بدون شیر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث بهتر شدن خلق و خو، بالا رفتن تمرکز، کاهش خطر دیابت و کاهش احتمال ابتلا به سرطان می شود.

نوشیدن بیشتر از سه فنجان قهوه در روز توصیه نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: عسل ارگانیک : ۷ فایده ای که نباید از آن غافل شوید

 

کاهش وزن با چای سبز

چای سبز هم مانند قهوه تلخ مزایا و فواید زیادی دارد و حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است.

چای سبز همچنین می تواند سبب بهبود متابولیسم بدن شود و به سوختن چربی ها سرعت بیشتری ببخشد. پژوهشگران معتقدند که مکانیزم سوختن چربی ها با مصرف چای سبز بیشتر می شود.

 

 

کاهش وزن با شیر

شیر حاوی مقدار زیادی کلسیم است. این کلسیم، در شیر کم چرب، به تجزیه کردن سلول چربی در بدن کمک می نماید.

ولی زیاده روی کردن در مصرف شیر سبب چاقی نیز می شود؛ زیرا شیر، کالری زیادی دارد. پس اگر می خواهید از خوردن شیر ثمره و نتیجه مثبت دریافت کنید، بهتر است بیش از ۳ -۴ فنجان در روز مصرف نکنید.

 

بیشتر بخوانید: معجزه لاغری با ادویه، معرفی بهترین ادویه‌ها برای لاغری

 

کاهش وزن با نوشیدنی پروتئین دار

نوشیدنی های پروتئینی مانند پودر ها و انواع میکس شده ها، می توانند تاثیر زیادی در لاغر شدنتان بگذارند.

هر چه بدن تان عضلانی تر باشد، چربی های بیشتری هم می سوزانید. پروتئین ها در این امر نقش مهمی بر عهده دارند. متاسفانه برخی اشخاص برای رهایی از شر چاقی به سراغ روش های نامناسب دارویی می روند. مثلا قرص هایی برای کاهش اشتها مصرف می کنند که این قرص ها می توانند باعث بروز عوارضی مانند افسردگی و ضعف شوند.

کاهش وزن با نوشیدنی های فیبردار

نوشیدنی هایی که حاوی فیبر بالا هستند، می توانند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشند. زیرا فیبر کار سیستم گوارش را آسان تر می کند و باعث ایجاد احساس سیری در شما می شوند.

این باعث می شود شما غذای کمتری مصرف کنید. ضمنا این نوشیدنی ها مزایای زیاد دیگری هم دارد.

 

 

کاهش وزن با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از نوشیدنی های معروفی است که خیلی ها از مزایای آن با خبرند.

استفاده از سرکه سیب برای لاغر شدن در دهه ۷۰ مرسوم بوده است. اگرچه هنوز هیچ سند علمی برای اثبات این واقعیت وجود ندارد. شاید این که برخی معتقدند، سرکه سیب افزایش متابولیسم بدن می شود؛ درست باشد.

کاهش وزن با آب

آب، شاید بهترین و ارزان ترین نوشیدنی برای کاهش وزن باشد.

نوشیدن آب کافی برای بدن ضروری است. در عین این که می تواند به شما احساس سیری دهد و متابولیسم بدنتان را بالا ببرد. آب هیچ کالری ای ندارد و با نوشیدن روزانه دو لیوان آب بیشتر از آبی که همیشه عادت به نوشیدنش دارید ۳۰ درصد متابولیسم بدنتان را افزایش می دهید.

این یعنی با نوشیدن روزانه دو لیوان آب در طی یک سال دو کیلو وزن کم خواهید کرد.

    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *